1. Asiakastapaaminen
Istuimme pöydän ääreen ja kyselin toiveista ja tavotteista, asiakkaan omista ajatuksista ja tunnelmista, mikä on erityisen tärkeää ja tarpeellista jne.
2. Muistilista
Kirjasin ylös asioita, joita asiakkaani minun toivoi ottavan huomioon, asioita joita minun tulisi muistaa tehdä ym. Selvitin siis käytännössä omaan päähäni, mihin olin ryhtynyt ja mitä tulisi tehdä ja muistaa.
3. Asiakkaan mieltymyksien kartoitus
Otin kasan Avotakka sekä Talo & Koti -lehtiä, selailin ne itse läpi ja valitsin mielestäni sopivia vaihtoehtoisia tyylejä esiteltäväksi. Pyysin asiakasta merkitsemään tarralapuin itseään eniten miellyttäviä asioita ja esineitä kuvista tai kokonaisia kuvia. Näin sain selkeämmän käsityksen asiakkaani visuaalisista mieltymyksistä.
4. Fiiliskuvien keräileminen
Asiakaskohtaamisissa saamieni fiilisten perusteella kaivelin internetin syvyyksistä tyyliin sopivia sisustuskuvia, joista voin matkan varrella poimia ideoita.
5. Inventointi
Sain asiakkaalta asunnon pohjapiirustuksen. Sen ja rullamitan kanssa menin ja mittasin kohteessa huoneiden sekä nykyisten suurimpien kalusteiden mitat. Tämän lisäksi tutkin kesällä 2012 maalatun eteisen värit.
Asiakkaani kanssa käymieni keskusteluiden ja valittujen tyylien perusteella päädyin siihen päätelmään ja lopputulokseen, että asiakkaani on viehättynyt maalaisromanttisesta ja maanläheisestä tyylistä. Kuitenkaan rustiikkityyli kuormalavoineen ja hyvin vanhoine kalusteineen ei häntä miellytä.
Näillä tiedoilla ja visioilla on hyvä lähteä eteenpäin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti